top of page

Salgsbetingelser for Innsia Helhetsterapi

Innholdsfortegnelse

  1. Avtalen

  2. Partene

  3. Priser

  4. Avtaleinngåelsen

  5. Ordrebekreftelse

  6. Betaling

  7. Levering m.v.

  8. Risikoen for varen

  9. Angrerett

  10. Undersøkelsesplikt

  11. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse

  12. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse

  13. Kjøperens rettigheter ved mangel

  14. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

  15. Garanti

  16. Personopplysninger

  17. Konfliktløsning

Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer og tjenester over Internett hos Innsia Helhetsterapi. Disse betingelsene gjelder for salg til forbrukere som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Kontrakten er i samsvar med gjeldende lovgivning og anbefalinger fra Forbrukerombudet.

1. Avtalen

Avtalen består av informasjonen om kjøpet som Innsia Helhetsterapi gir i bestillingsløsningen på nett (inkludert opplysninger om varens eller tjenestens art, mengde, kvalitet, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene, samt disse salgsbetingelsene.

2. Partene

Selger
Navn: Innsia Helhetsterapi
E-post: Esaethem@online.no
Organisasjonsnummer: 921 091 303
Telefon: 90652027
 

Kjøper er den person som foretar bestillingen.

3. Priser

Prisene som er oppgitt i nettbutikken inkluderer merverdiavgift. Totalprisen kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, etc.) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje m.v.), blir spesifisert i bestillingsløsningen før bestilling. Vareleveranser til Svalbard eller Jan Mayen selges uten tillegg av merverdiavgift. Det tilkommer ingen ekstra kostnader utover prisen på produktet/produktene. Frakt og emballasje er alltid gratis, og det tilkommer ingen tollavgifter, unntatt til Svalbard eller Jan Mayen hvor det påløper frakttillegg.

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. En part er ikke bundet av avtalen ved skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen eller i kjøperens bestilling, hvis den andre parten innså eller burde ha innsett feilen.

5. Ordrebekreftelse

Selgeren skal bekrefte ordren uten ugrunnet opphold etter å ha mottatt kjøperens bestilling. Kjøperen oppfordres til å kontrollere at ordrebekreftelsen stemmer med bestillingen. Ved uoverensstemmelse, ta kontakt med selgeren umiddelbart.

6. Betaling

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den sendes fra selgeren til kjøperen. Ved bruk av kreditt- eller debetkort kan kjøpesummen reserveres på kortet ved bestilling. Vi tilbyr betaling med Vipps og ulike betalingsløsninger gjennom Klarna.

7. Levering m.v.

Levering skjer på den måte, sted og tidspunkt angitt i bestillingsløsningen. Hvis ikke leveringstidspunkt er angitt, skal selgeren levere varen innen 30 dager etter bestilling. Uavhentede pakker belastes med et fraktgebyr på kr 99,-.

8. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøperen når han eller hun, eller en av ham/henne utpekt tredjepart, har fått varen levert i henhold til avtalen. Hvis kjøperen unnlater å overta en vare, har han/hun risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

9. Angrerett

Kjøperen kan angre kjøpet i henhold til angrerettsloven. Melding om bruk av angreretten skal sendes til selgeren innen 14 dager etter mottak av varen og den nødvendige informasjonen om retten til å angre. Returforsendelseskostnader kan pålegges kjøperen.

10. Undersøkelse av varen

Det anbefales at kjøperen undersøker varens samsvar med bestillingen ved mottak, og melde eventuelle avvik til selgeren ved reklamasjon.

11. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse

Ved mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget, informere selgeren for å påberope seg mangelen. Reklamasjon må skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Ved forsinkelse må krav rettes til selgeren innen rimelig tid.

12. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse

Ved forsinkelse fra selgerens side, kan kjøperen holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning.

13. Kjøperens rettigheter ved mangel

Ved mangel ved varen, kan kjøperen holde kjøpesummen tilbake, kreve retting eller omlevering, kreve prisavslag eller heving av avtalen og kreve erstatning.

14. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Ved mislighold fra kjøperens side, kan selgeren holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen.

15. Garanti

Garantier gitt av selgeren eller produsenten gir rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter lovgivningen.

16. Personopplysninger

Selgeren kan kun innhente og lagre de nødvendige personopplysningene for å gjennomføre avtalen. Personopplysninger skal kun utleveres i nødvendige tilfeller.

17. Konfliktløsning

Tvister mellom partene skal forsøkes løst i minnelighet. Forbrukerrådet kan bistå ved tvister. Ved manglende løsning i Forbrukerrådet, kan tvisten bringes inn for Forbrukertvistutvalget.

bottom of page