Salgsbetingelser for Innsia Helhetsterapi
Innholdsfortegnelse
-
Avtalen
-
Partene
-
Priser
-
Avtaleinngåelsen
-
Ordrebekreftelse
-
Betaling
-
Levering m.v.
-
Risikoen for varen
-
Angrerett
-
Undersøkelsesplikt
-
Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse
-
Kjøperens rettigheter ved forsinkelse
-
Kjøperens rettigheter ved mangel
-
Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
-
Garanti
-
Personopplysninger
-
Konfliktløsning
Innledning
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer og tjenester over Internett hos Innsia Helhetsterapi. Disse betingelsene gjelder for salg til forbrukere som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Kontrakten er i samsvar med gjeldende lovgivning og anbefalinger fra Forbrukerombudet.
1. Avtalen
Avtalen består av informasjonen om kjøpet som Innsia Helhetsterapi gir i bestillingsløsningen på nett (inkludert opplysninger om varens eller tjenestens art, mengde, kvalitet, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene, samt disse salgsbetingelsene.
2. Partene
Selger
Navn: Innsia Helhetsterapi
E-post: Esaethem@online.no
Organisasjonsnummer: 921 091 303
Telefon: 90652027
Kjøper er den person som foretar bestillingen.
3. Priser
Prisene som er oppgitt i nettbutikken inkluderer merverdiavgift. Totalprisen kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, etc.) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje m.v.), blir spesifisert i bestillingsløsningen før bestilling. Vareleveranser til Svalbard eller Jan Mayen selges uten tillegg av merverdiavgift. Det tilkommer ingen ekstra kostnader utover prisen på produktet/produktene. Frakt og emballasje er alltid gratis, og det tilkommer ingen tollavgifter, unntatt til Svalbard eller Jan Mayen hvor det påløper frakttillegg.
4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. En part er ikke bundet av avtalen ved skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen eller i kjøperens bestilling, hvis den andre parten innså eller burde ha innsett feilen.
5. Ordrebekreftelse
Selgeren skal bekrefte ordren uten ugrunnet opphold etter å ha mottatt kjøperens bestilling. Kjøperen oppfordres til å kontrollere at ordrebekreftelsen stemmer med bestillingen. Ved uoverensstemmelse, ta kontakt med selgeren umiddelbart.
6. Betaling
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den sendes fra selgeren til kjøperen. Ved bruk av kreditt- eller debetkort kan kjøpesummen reserveres på kortet ved bestilling. Vi tilbyr betaling med Vipps og ulike betalingsløsninger gjennom Klarna.
7. Levering m.v.
Levering skjer på den måte, sted og tidspunkt angitt i bestillingsløsningen. Hvis ikke leveringstidspunkt er angitt, skal selgeren levere varen innen 30 dager etter bestilling. Uavhentede pakker belastes med et fraktgebyr på kr 99,-.
8. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøperen når han eller hun, eller en av ham/henne utpekt tredjepart, har fått varen levert i henhold til avtalen. Hvis kjøperen unnlater å overta en vare, har han/hun risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.
9. Angrerett
Kjøperen kan angre kjøpet i henhold til angrerettsloven. Melding om bruk av angreretten skal sendes til selgeren innen 14 dager etter mottak av varen og den nødvendige informasjonen om retten til å angre. Returforsendelseskostnader kan pålegges kjøperen.
10. Undersøkelse av varen
Det anbefales at kjøperen undersøker varens samsvar med bestillingen ved mottak, og melde eventuelle avvik til selgeren ved reklamasjon.
11. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse
Ved mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget, informere selgeren for å påberope seg mangelen. Reklamasjon må skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Ved forsinkelse må krav rettes til selgeren innen rimelig tid.
12. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse
Ved forsinkelse fra selgerens side, kan kjøperen holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning.
13. Kjøperens rettigheter ved mangel
Ved mangel ved varen, kan kjøperen holde kjøpesummen tilbake, kreve retting eller omlevering, kreve prisavslag eller heving av avtalen og kreve erstatning.
14. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Ved mislighold fra kjøperens side, kan selgeren holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen.
15. Garanti
Garantier gitt av selgeren eller produsenten gir rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter lovgivningen.
16. Personopplysninger
Selgeren kan kun innhente og lagre de nødvendige personopplysningene for å gjennomføre avtalen. Personopplysninger skal kun utleveres i nødvendige tilfeller.
17. Konfliktløsning
Tvister mellom partene skal forsøkes løst i minnelighet. Forbrukerrådet kan bistå ved tvister. Ved manglende løsning i Forbrukerrådet, kan tvisten bringes inn for Forbrukertvistutvalget.